Mañana mañana - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van nikki rooij - WaarBenJij.nu Mañana mañana - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van nikki rooij - WaarBenJij.nu

Mañana mañana

Door: nikki

Blijf op de hoogte en volg nikki

04 Maart 2012 | Nicaragua, Granada

Buenos tardes!

Ik zit momenteel lekker aan een heel mooi zwembad dit bericht te schrijven, begin al wel te wennen hier!!
Het weer is geweldig, alleen maar zon en gelukkig ook wind want anders zou het niet vol te houden zijn denk ik (ik ben helaas al wel verbrand, mn neus is knalrood, jeej)
Maar behalve dat is het heerlijk hier!
Zoals je misschien wel merkt is het dipje over, ik mis thuis nog wel maar ik vind het leven hier ook wel prima! lekker overdag op t gemakje de stad verkennen en mn ogen uitkijken want het is hier prachtig en s avonds lekker in een schommelstoel voor de deur een boekje lezen en naar spelende kinderen kijken.
Die kinderen zijn behoorlijk intens hier, ze rennen, ze schreeuwen hard, ze vallen (huilen hier dan niet maar gaan gewoon door), ze slaan elkaar, ze bijten elkaar en ze knuffelen elkaar. Erg leuk om naar te kijken moet ik zeggen.

De stad is prachtig, vol met gekleurde huisjes. We zijn gisteren maar gewoon rond gaan lopen en hebben een nieuw deel van de stad gezien. Erg apart want armoede en rijkdom leven hier gewoon naast elkaar. Dan staat er naast een vervallen(wel mooi gekleurd huisje) ineens een zwaar goed onderhouden huis. Ook zijn we gisteren naar de markt van Granada gelopen wat ook een spektakel was. We zijn alleen over de grote weg gelopen. Er zijn daar winkels en de kraampjes staan op de stoep, waardoor je op de weg moet gaan lopen, maar er rijden ook auto's, brommers, fietsers en bussen al toeterend door heen. Overal worden we aangesproken (het liefst door jongens, we worden een partij nagefloten, zelfs al zien we dr niet uit)en nagefloten.
Wat een drukte en chaos, wat het verkeer hier sowieso is. Iedereen loopt constant te toeteren (of dit nu voor ons bedoeld is of voor het andere verkeer? ik denk een combinatie)

De communicatie met ons gastgezin gaat al ietsje beter, maar nog niet echt soepel. Hopelijk gaat dit helemaal goed komen als we beter spaans kunnen, we beginnen morgen met de les!

Ik hou een dagboekje bij per dag (mede mogelijk gemaakt door Lore, Linde en berber, bedankt!!). Het is toch wel fijn om iedere dag even op een rijtje te zetten wat ik allemaal heb gedaan en hoe ik het vind, maar de indrukken zijn te groot en de pagina's te klein dus ik ben nu maar heel klein aan het schrijven.

Verder nog wat leuke dingetjes:
Wist je dat....
-Het Wc water hier blauw is?
-Je geen toiletpapier in de wc mag gooien want de leidingen zijn te klein?
-Ik en Manou dat steeds vergeten en nog wel voor een verstopping zullen gaan zorgen?
- Mensen hier salud zeggen als je niest?
- Wij al een paso hebben mogen zien(dan gaan ze met zn allen met een heel groot kruis enorm langzaam door de stad lopen en de priester roept dan door een microfoon)?
- Ze hier echt heeeeeel veel rijst eten?
- De rijst nu al mn neus uit komt?
- Het ontbijt wel erg lekker is met vers fruit en iets van pannenkoeken er naast?
- Ik papaya dan toch wel wat minder lekker vind?

Dat was het dan weer, ik ga weer verder genieten, morgen spaanse les en daarna salsaaaaaaaa

Adios!!!

  • 04 Maart 2012 - 20:03

    Ingrid:

    Ik heb bij Manou een foto gezien met Heineken bier, toch een beetje net als thuis. Succes morgen xxx

  • 04 Maart 2012 - 22:49

    Patricia Van Der Schaaf:

    Mañana mañana... dat komt me bekend voor ;). Haha zodra je weer in NL bent moet je er aan wennen dat je het papier wel in het toilet moet gooien ;)! Have fun! x

  • 05 Maart 2012 - 10:02

    Martien:

    Ver weg en heel dichtbij!! Je hoeft ons niet te missen, hoor! Wij missen jou wel :-) . Het ene moment zijn we aan het skypen en het andere moment hebben we weer een berichtje. Zo dichtbij! Jij lekker in de zon in het mooie cultuurtje. En wij ....? Vandaag aan de slag, toch? En spaans leren. XX

  • 05 Maart 2012 - 14:35

    Lieske:

    hoi nikki wat een ervaring he zo ver van huis en die armoe denk ik ook wel
    ik hou het allemaal wel bij vind ik leuk nu zie ik je weer eens al is het maar op foto,s ik hoop dat je het echt naar je zin
    hebt . en ik houd het bij groetjes van lieske

  • 06 Maart 2012 - 16:47

    Peter:

    hey meisje! wat een nare ervaring, al die warmte zo vroeg in het jaar. nu ik ontdekt heb waar je de verslagjes maakt (ik had geken op "nikkiisweg" en daar kwam ik een heel ander verslag tegen!) gaan we het dagelijks volgen. Binnenkort skypen met je hermanito en hermanita. geniet van de tijd, we houden van je!

  • 06 Maart 2012 - 17:20

    Oma Jetty:

    Leuk verslag heb je gemaakt Nikki. Ga je volgen hoor. Op het ogenblik is hier nog niet veel te vertellen. Komt misschien nog. Succes met je Spaans. Dat zal het met de gastfamilie snel makkelijker maken. Zullen best aardige mensen zijn maar daar kom je pas achter als je elkaar verstaat. Dikke zoen, veel plezier en groetjes aan je vriendin.

  • 08 Maart 2012 - 14:25

    Merel:

    Hey Nik,

    Super om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben!! Vergeet niet te genieten!! Want voor je het weet zit je weer bij ons in de regen;-)!!!

    Liefs merel x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

nikki

Actief sinds 25 Okt. 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 14066

Voorgaande reizen:

25 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Backpacken in Panama

01 Maart 2012 - 26 Mei 2012

On Stage Nicaragua

Landen bezocht: