Aangekomen!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van nikki rooij - WaarBenJij.nu Aangekomen!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van nikki rooij - WaarBenJij.nu

Aangekomen!!

Door: nikki

Blijf op de hoogte en volg nikki

02 Maart 2012 | Nicaragua, Granada

Hola!

Na een heel erg lange reis( we zijn ongeveer 26 uur onderweg geweest) zijn we gisteren avond, of voor ons gevoel 6 uur s ochtends, dan eindelijk aangekomen in Granada.
De vluchten zelf gingen al erg goed, Manou moest uitleggen waarom ze maar 1 schoen in dr handbagage had (ja waarom eigenlijk Manou?) en in Amerika waren ze gezellig erg hard aan het schreeuwen.
Maar we zijn dr en we leven nog!
We werden door Donaldo op gehaald op het vliegveld en hij bracht ons naar Granada. Ze houden hier in Nicaragua niet zo van bochten, de wegen zijn voornamelijk recht en de bochten die er zijn worden zo recht mogelijk afgesneden. Zo reden we gisteren ook meerdere malen in het midden op een tweebaanse weg.
Onderweg zagen we al heel wat dingen waar we wat van schrokken. Zoals een soort sloppenwijkje, mensen in the middle of no where aan de zijkant van de weg en overal honden op straat.

En toen kwamen we gisteren eindelijk aan bij ons tijdeijke gastgezin. De vrouw is erg lief maar ze spreekt helaas geen woord engels, en wij spreken amper spaans dus de communicatie gaat erg soepel!
Ze liet ons zien waar we sliepen en ik lig in een tweepersoonsbed, waar om de een of andere reden een stuk karton in ligt? Na wat geruzie met de klamboe's en wat verdrietigheid omdat we beseften dat we toch echt lang weg zijn en de luxe toch wel hel wat minder is hier, zijn we lekker gaan slapen.

Vanochtend werden we wakker en kregen we een heerlijk ontbijtje, geen bonen met rijst maar lekker fruit!
Hierna poging gedaan tot backpack uitpakken, aankleden en op stap! We hebben net al een deel gezien van het stadje en lekker op een soort van terrasje (gewoon wat plastic tafeltjes en stoeltjes op t plein) wat gedronken. Met geweldig uitzicht op de kathedraal met af en toe mensen die komen bedelen of hun handelswaar willen verkopen. Ik heb vandaag al meerdere malen no gracias gezegd, dat komt er dan nog net wel uit!
En nu lekker in een internetcafe an alles regelen en dit schrijven.

Het is even wennen maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen.
Oh ja voor ik het vergeet, het is hier echt ontzettend warm!!!:D

Adios en tot snel

• 02 Maart 2012 - 18:18

Katie:

He nikki! Kan me voorstellen dat je even een dipje hebt gehad maar ben er van overtuigd dat je een super tijd gaat hebben !!!
    Daarnaast zit jij lekker in een warm klimaat en wij nog lang niet dus dat is al een gewonnen punt :p Veel plezier meissie xx

• 02 Maart 2012 - 22:35

Patricia Van Der Schaaf:

Hahaha wen er maar aan dat de mensen geen engels spreken :P. Tof hoor dat je er eindelijk bent! Schudden met de billen en geniet van het zonnetje! x

• 03 Maart 2012 - 09:40

Martien:

Heeeey. De start klinkt goed. Herkenbare taferelen. En natuurlijk gaat het goed komen. Powergirl(s)!! Dat karton in bed heeft een bedoeling en dat leg ik je later wel uit :-) !!
    Ik blijf je volgen en gewoon genieten!!
    XXX

• 03 Maart 2012 - 11:05

Manon:

Hee meid, klinkt allemaal echt heeeeeerlijk! Mooi dat je een goede vlucht hebt gehad en bij de douane moet je altijd wat meegemaakt hebben he, anders ben je niet weg geweest. Geniet er maar van de komende maanden, maar dat zal vast helemaal goed komen. Liefs

• 03 Maart 2012 - 11:05

Manon:

• 04 Maart 2012 - 12:39

Erin:

Hi Nikki!

Goed om te horen dat je goed bent aangekomen. Inderdaad veel indrukken om te verwerken, maar juist die dingen maken deze ervaring onvergetelijk! En geen bonen?! Lucky you!! haha!

Succes maar vooral veel plezier met alle eerste indrukken en ervaringen. Geniet! xx